Saturday, November 4, 2023

TAMAN REKREASI PAYA BAKAU SIJANGKANG

 TAMAN REKREASI PAYA BAKAU SIJANGKANG

Gerbang taman paya bakau

Taman Rekreasi Paya Bakau Sijangkang merupakan antara lokasi rekreasi yang popular di Daerah Kuala Langat. Taman ini terletak di Kampung Sijangkang , Kuala Langat, Selangor. Memerlukan lebih kurang 15 minit untuk sampai ke taman ini dengan melalui kawasan kampung. Terdapat bayaran yang dikenakan untuk memasuki taman ini iaitu RM2 untuk orang dewasa dan RM1 untuk kanak-kanak berumur bawah 12 tahun.



Titian kayu untuk pengunjung berjalan


Di Taman Rekreasi Paya Bakau Sijangkang ini terdapat titian yang dibina khas untuk pengunjung yang diperbuat dari susunan kayu . Panjang titian ini adalah kira-kira 700 meter dan di hujung titian ini pengunjung dapat melihat pemandangan sungai Langat.


Keindahan flora di sepanjang titi


Sepanjang melalui titin kayu ini, pengunjung akan diperlihatkan dengan keindahan pelbagai spesies flora seperti  pokok api-api, pokok bakau kurap, pokok nireh batu, pokok nipah dan banyak lagi. Pemandangan yang indah dan menenangkan jiwa membuatkan tempat ini sesuai untuk di kunjungi oleh semua masyarakat.






No comments:

Post a Comment

MUZIUM INSITU JUGRA

 MUZIUM INSITU JUGRA Muzium Insitu Jugra terletak kira-kira 50 meter dari Pengkalan Batu Hampar di mukim Jugra dan Bandar, Kuala Langat. Muz...